Vad sägs om att vi antar att Random Company för närvarande säljer 6000 uppsättningar munkar varje år och måste bygga erbjudanden.
Ett övertygande mål kan vara att "öka donutshandeln med 4 procent under det följande halvåret." Detta skulle innebära att man säljer 240 (6 000 gånger 4 procent) fler skördetröskor under det följande halvåret. För följande ändamål hoppas du kunna sälja ytterligare 40 munkar varje månad.
En metod för att garantera viss besvikelse är att definiera mål som ingen accepterar kan nås inom en praktisk tidsram. Destinationerna uppnås genom att ta runt karakteriserade, kvantifierbara små steg på vägen till målet.
Individer måste vara överens om att målen är uppnåeliga och att de har de instrument och färdigheter som förväntas nå målen. Företagspersonalen har kommit överens om att det är rimligt och tillgängligt att utvidga affären med 4 procent under det följande halvåret.
Erfarenheten visar att målen inte uppnås om det inte är angivet någon avbrottstid. Att sträva efter att uppnå ett mål kommer att vandra om det inte finns någon period.
Det finns alltså många olika marknadsföringsstrategier och alla branschen har sina egna sätt att göra det på.
Deadlines
Målet att bygga handlar med munkar har en tidsbrytning på ett halvt år, så det uppfyller förutsättningen att skapa en avbrottstid för att uppfylla målet.
Målet att "öka donutshandeln med 4 procent under det följande halvåret" uppfyller hela de kunniga kriterierna, så det har en utmärkt möjlighet att bli fruktbar. Företagsadministratörer kan också tillämpa det skarpa diagrammet på olika zoner i en organisation, till exempel att utöka lönsamheten, förbättra sortimentet av fordringar och utvidga arbetarnas förmågor.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar