torsdag 26 mars 2020

Köp mig en kaffe, eller inte!

Den här gången tänkte jag prata om något helt annat. Nämligen sponsorer och anhängare. Så håll i ratten för nu kör vi!

Att ha anhängare och medarbetare är guldvärdigt för oss som hävdar vår egen organisation; detta är platsen vi kan ses mer, vi gör mer anmärkningsvärt förtroende med våra kunder eftersom de ser att andra befintliga organisationer accepterar och samarbetar eller stöder oss. Men det kan mycket väl vara svårt att säga hur man fortsätter. Själv har jag haft medarbetare inom både välbefinnande och välbefinnande, bistroer och skrivare och bildtagare.

Fundera över vad det är du verkligen behöver ett stöd och medarbetare för. Spela in alla fokus på papper. Registrera då alla organisationer som kan samordna vad du behöver.

Besök eller skicka ett e-postmeddelande där du skildrar din uppmaning med dina egna och noggrant valda ord. Här också använda organisationens språk och sätta accentuering på vad det är de får av detta. Lägg märke till att du har ett förberett förslag till ett avtal som du gärna skickar till dem.

Tex. Gillar du mina tips? Köp mig en kaffe! Har du frågor? Hitta kontaktinfo på About Me.

That's it folks! För den här gången iallafall. Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar