måndag 30 mars 2020

Några förlovningshistorier

Lite bröllop historier

1.) I transit igen från att ha besökt sina familjer på julaften, erkände Erik att han upplevde svårigheten att hitta det perfekta vintage bröllopbandet. Vid den tidpunkt då de återvände hem, rådde de henne att hålla i bilen medan de sprang upp till deras loft. Vid den tidpunkt då hon kom in var hon på ett knä omringad av klibbiga toner som såg ut som ett hjärta på golvet. Varje liten anteckning innehöll ett skriftligt meddelandet som avslöjade för henne hur mycket de värdade henne. Dagen efter gick de ut till stan för att handla tillsammans för att välja en ring.

2.) En kväll under veckans slut i Linda och Andreas valde att titta på skymningen från havsstranden i Åhus. De hittade en anständig plats bort från gruppen direkt i närheten av vågorna och dunade ner på sanden på kort tid för att få solnedgången. I kölvattnet av den tiden tog Ian fram en behållare med vin och fortsatte sedan att öppna den lilla lådan med ett bröllopband i sig. Linda var så otrolig att hon inte hörde honom första gången han bad att hon gifte sig med honom. Frågade Ian igen och Linda var så positiv att hon grät i cirka 10 minuter. Lagligt sett accepterade Andreas det som betyder "ja".
Efter det åkte vi iväg på en semester till Gran Canaria och bara umgicks tillsammans och fick känna på hur det kommer att vara med varandra resten av livet. Jag som är lärare passade också på att läsa igenom de nya kursböckerna inför nästkommande semester vilket vara underbart!

3.) Willy och Diego träffades genom vanliga kamrater vid Växjö Universitet (numera LNU). Tre och ett halvt år efter faktumet läste Willy för sin doktorsexamen på Chalmers medan Diego bodde i Malmö på ett loft vid sidan av Casual Street Food. "Varje vecka skickade Willy till mig ett annat vykort med olika burgare på matstället," säger Diego. "En helg i september när jag var på besök bar de mig till Casual (min föredragna plats att äta) och föreslog mig före min föredragna hamburgare. Efteråt ryckte de korv och valde bröllopsklänningar tillsammans, som de bar på sina rätta händer tills deras stora dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar